Kurumsal kimlik markanızın fiziksel görünümü ve verdiği his olarak tanımlanabilir. Aslına bakılırsa kurumsal kimlik şirketinizin görsel DNA'sıdır. Kurumsal kimliğin firmanız için önemini şirketinize sağladıklarına bakarak anlayabilirsiniz. Kurumsal kimlik şirketiniz için tutarlı ve net bir görsel kimlik oluşturur; firmanızın profesyonel ve güvenilir bir organizasyon olduğunu gösterir; marka değerinizi belirler ve şirketinizin görsel temsilini standartlaştırır. Eğer işinizi müşterilerinize profesyonel bir şekilde sunmak istiyorsanız, tutarlı bir kurumsal kimliği korumak hayati önem taşır. Belirli bir renk paletine ve yazı tipine bağlı kalmak, iyi bir logo tasarımı ve basılı ve internette gerçekleştirdiğiniz iletişimlerinizde tutarlı ve sürekli biçimde aynı tavrı sürdürmek, profesyonel duruşunuzu geliştirmenize yardımcı olacaktır.
Büyük ve küçük pek çok işletme, başlangıçta temel kimliklerini geliştirmek için gerekli zamanı harcamayı ihmal eder, bu da tüketicilerin veya müşterilerin işletmeyi tek bir marka olarak tanıyamamasına ve daha sonraki aşamalarda markalarında eksikliğe neden olur. Kısaca, markanız, müşterinizin sizi algılama biçimidir ve bu nedenle, başlangıçtan itibaren iyi ve sağlam bir kurumsal kimliğe ihtiyaç duymanızın en önemli nedeni budur. Marka kimliğiniz, işinizi sonsuz bir rakip denizinden ayıran şeydir ve müşterilerinize kim olduğunuzu ve sizinle çalışmaktan neler bekleyebileceklerini gösterir. Markanızın olumlu bir şekilde algılanmasını istiyorsanız, müşterilerinize kim olduğunuzu doğru bir şekilde gösteren tasarımlar oluşturmanız çok önemlidir.
Kurumsal kimlik, adından da anlaşılacağı üzere bir firma, kurum, vakıf ya da bu tip bir oluşumun hem şirket içinde hem de şirket dışındaki duruşunu temsil eden imajı, yani kimliğidir.
Kurumsal Kimlik birçok öğeyi kapsar. Örneğin; firmanın ürettiği ürünler, bu ürünlerin ambalajları, firma tarafından düzenlenen sergiler, fuayeler, fuarlar, firmaların kurum içinde ve dışında kullandıkları antetli kağıtlar, zarflar, dosyalar, bina, ofis ya da şantiye alanları gibi firmaların içinde yer aldıkları çevre, firmalara ait tabelalar ve diğer çeşitli yönlendirme araçları, firmalar tarafından çıkarılan kurumsal yayınlar ve raporlar, firmalara ait kataloglar, reklamlar veya broşürler, firma çalışanlarına ait kartvizitler kurumsal kimliğin temel öğelerindendir.