Google reklamları, Google'ın çevrimiçi reklamcılık programıdır. Google Ads aracılığıyla, kullanıcılara tam olarak sunduğunuz ürün ve hizmetlerle ilgilendikleri anda ulaşmak için çevrimiçi reklamlar oluşturabilirsiniz. Google reklamları, tıklama başına ödeme (TBM) reklam platformudur. Google arama ağı ile reklamlarınızı, seçtiğiniz anahtar kelimeleri aktif olarak arayan kullanıcılara göstermenize olanak tanır. Bir peyzaj işiniz varsa, bir kullanıcı peyzaj mimarlığı için belli bir bölgede arama yaptığında reklamınızın gösterilmesini talep edersiniz. Tahmin edebileceğiniz gibi, bu tarz google reklamlar kullanıcıları yakalamak için mükemmel bir fırsat. Metin reklamlar, site URL'sinin yanında küçük bir "Reklam" etiketiyle işaretlenir.
Google reklamı vermek için bir diğer yöntem ise Google Görüntülü Reklam Ağı'dır ki farklı çalışır. İnternette aktif olarak bir ürün veya hizmet arayan kullanıcılara reklam göstermek yerine, hedefinizin kitlenizin sıklıkla kullandığı web sitelerine "görüntülü reklamlar" veya "banner reklamlar" yerleştirilir. Görüntülü reklamların asıl amacı akılda kalıcı olmak ve marka bilinirliğini ön planda tutmaktır. Görüntülü reklamların arama ağından farkı gösterim üzerine fiyatlandırma seçeneğinin olmasıdır.
Mesela bin kullanıcı gösterimine belirli bir ücret belirlenebilmektedir. Yine de tıklama başına maliyet olarak görüntülü reklamlar vardır. Görüntülü reklamların en büyük özelligi sitenize daha önce girmiş olan kullanıcıların verilerini muhafaza ederek istediginiz kullanıcı kitlesine istediginiz ürün, görsel veya tanıtım bannerları ile karşılaşmalarını sağlamaktır. Buna da remarketing yani yeniden pazarlama adı verilmektedir.
Arama ağı reklamcılığı da denilen Google Adwords işletmelerin en çok rağbet gösterdiği reklam türüdür. Peki Google Adwords nasıl çalışır, nasıl fiyatlandırılır ve neyle göre ölçülür?
İşletmeniz için Google reklamı vermek istediğinizde ilk olarak işletmenizin anahtar kelimeleri belirlenir. Yani kullanıcılar sizi ne yazdığında görsünler ve ulaşsınlar istiyorsanız ona göre kelimeler seçilir. Anahtar kelime olarak isimlendirilen bu kelimeler profesyonel reklam ekibimiz tarafından sizler için analiz edilirek size uygun bir hale gelene kadar üzerinde çalışılır. Kelimeleriniz belirlendikten sonra, reklam vermek istediğiniz “bölge ve zaman” ile şekillendirilir. Reklam ekibimiz ile görüşerek size ve sektörünüze uygun bir günlük bütçe sınırı belirlenir (Örneğin günlük 50 TL). Profesyonel bir çalışma gerektiren optimizasyon ayarlarından sonra “reklamınız yayında”. Google reklamı vermeye başladığınızda deneyimleyeceğiniz üzere, bu reklam türünün en büyük avantajı maliyet koşullarıdır. Anahtar kelimenizi yazan ve reklamınızı göre n bir kullanıcı eğer sizinle ilgilenmez yani reklamınıza tıklamazsa hiçbir ücret ödemezsiniz. Bakiyeniz tıklama alıncaya kadar panelinizde muhafaza edilir. Harcamalarınız günlük bütçeyi doldurmazsa bakiyeniz bir sonraki güne devreder.
Google Reklamları (Google Ads) işletmenizi büyütmeniz için dijital mecralarda en uygun maliyetli ve en verimli reklamlardan biridir. Bilgeweb olarak Google Adwords’te müşterilerimize reklam ile ilgili tüm detayları takip edebilecekleri şeffaf bir panel sunuyoruz. Bu panelde müşterilerimiz bütçe ile ilgili hareketleri, tıklama ve gösterimleri, tıklama başına ne kadar ücret ödediklerini, reklam bölgelerini ve daha bir çok detayı anlık takip edebilmektedir.
Bilgeweb işletmenizi Google’da üste taşımak için gerekli tüm yetkinliklere sahip bir ajans olarak uygun fiyatlar yüksek müşteri memnuniyetini kendine ilke edinmiştir. Sistemini çok iyi tanıyan, tecrübe sahibi, yüzlerce farklı yapıdaki işletmelerin reklam kampanyalarını yönetmiş sadece “Adwords Sertifikalı Reklam Uzmanları” ile hizmet sunun Bilgeweb’e ulaşmanız yeterlidir.
Günümüzde internetin tüm olanaklarından faydalanmak bir zorunluluk haline gelmiştir. Eğer bir işletmeniz var ve sağlamlaştırmak, büyütmek, daha fazla insana işletmenizi duyurmak için yapacağınız iş reklam vermektir. Reklam vermek için kullanılabilecek yüzlerce mecra ve yöntem bulunmaktadır. Bunların arasından hangisinin size daha uygun olduğunu bilmek ise tam anlamıyla bir profesyonel işidir. Google görüntülü reklam, bugüne kadar muhtemelen sıkça rastladığınız ancak ismini ve çalışma şeklini bilmediğiniz bir reklam yöntemidir. Google kelime ile çalışır, ancak yazılan kelimeler ile ilişkili görsellerin hazırlanması ve kullanıcılara doğru yer ve zamanda sunulması işletmelerin bilinirliğini arttıracaktır.
Hedef kitlenize bir kampanyayı, kendinizi veya ürününüzü görselle daha iyi anlatabileceğinizi düşündüğünüzde bunun nasıl yapılabileceği konusunda kararsız kalmanız mümkün. Önünüze çıkan görsellerin nasıl çalıştığı, nereden ve neye göre oraya yerleştirildiği profesyonel yardım gerektiren bir konudur. Dijital reklam alanında en az bilinen ve sunulan reklam türlerinden biri olan Görüntülü Reklam doğru stratejiler ile oldukça verimli çalışma potansiyeline sahiptir. İnsanların görselliğe olan yaklaşımları okumaya olan yaklaşımlarından daha ılımlıdır, dolayısıyla kendinizi anlatmak veya tanıtmak çoğu zaman göstererek daha kolay gerçekleşir.
Peki bir görselin nitelik ve nicelikleri reklama çıkmasını etkiler mi, sizin hedef kitleniz hangi lokasyonda yoğunluk olarak veya görsel reklamınızı hangi web sitesinde sunmanız daha anlamlı olacaktır?..
Bu gibi sorularınız için Bilgeweb olarak görüntülü reklamlarda nasıl çalıştığımızı kısaca anlatacak olursak:
Görselinizin hangi boyutlarda yapılacağına, nereye yerleştirileceğine hedef ve beklentileriniz doğrultusunda karar verilir.
Reklamın hangi türde mesaj içereceğiyle ilgili bir tasarım oluşturulur.
Hangi lokasyon, popülasyon ve web sitelerde yayınlanacağıyla ilgili hedeflemeler yapılır.
Hedef kitlelerini de detaylandırılarak seçildikten sonra reklam Google'ın onayına sunulur ve onay sonrası reklam yayını başlatılır.
Daha önce bir şekilde web sitenize girmiş bir kullanıcının sonrasında ekranından gelip geçen onlarca görüntü arasında işletmenizi veya ürününüzü unutması muhtemeldir. Kullanıcı size anahtar kelimelerden, reklamdan veya başka bir kanaldan ulaşmış olabilir. Sonuç olarak sizinle ilgilenen bir kullanıcı aslında işletmenizin kaybetmek istemeyeceği potansiyel bir müşteridir. Google reklamlarının bir başka türü olan “yeniden pazarlama” (re-marketing) reklamlarında temel amaç sizinle bir şekilde ilgilenmiş bu kullanıcıyı müşteriye dönüştürerek potansiyelinizi geliştirmektir.
İşletmenizi dijital ortamlarda ziyaret etmiş bir kullanıcının bilgileri basit anlamda bir havuzda toplanır. Bu havuzdaki bilgilerin işlevsel olarak kullanılması işletmenizin yeniden pazarlama reklamlarında karar kılmasıyla gerçekleşir. İşletme olarak yeniden pazarlama reklamlarını vermeyi düşündüğünüzde profesyonel reklam ekibimiz sizin için bu kullanıcı bilgilerini toplar ve reklamınızı kullanıcıyı rahatsız etmeyecek ölçüde aralıklarla başka sitelerde karşısına çıkarır. Burada reklamların bilinçaltına etkisi kullanılmaktadır. Yani yeniden pazarlama reklamları kullanıcıyı başka sitelerde yakalayarak işletmenizle ilgili algısını geliştirir, sizi aklına getirir ve orta vadede tekrar ziyaretini tetikler.
Google adwords reklamı ile birlikte yapıldığında zaten fiyatları oldukça uygun olan yeniden pazarlama reklamının maliyetleri daha da düşer. Aynı zamanda bu iki reklam türünün (google adwords ve yeniden pazarlama ) birlikte kullanılması potansiyeliniz olan müşterinin yani kullanıcının yüksek oranda geri dönüşünü sağlar. Günümüzde gelişkin teknolojilere rağmen bu önemli reklam türü fazla sunulmamakta dolayısıyla da kullanılmamaktadır. Özellikle e-ticaret gibi bir ürün hakkında, bir karar aşaması sırasında yeniden pazarlama reklamlarının kullanımı oldukça etkilidir.
Uygun fiyatlı, doğru stratejiler ile oldukça etkili olabilen ve az kullanılan yeniden pazarlama reklam modelinden (re-marketing) yararlanmak için sitemizde yer alan iletişim bilgilerinden bizlere ulaşarak bilgi ve fiyat teklifi talebinde bulunabilirsiniz.
Bu cazip ve pek te bilinip sunulmayan reklam modelinden yararlanmak istiyorsanız sağdaki kısa formu doldurup bize gönderin.
Tıklama başı maliyetinizi de (TBM) süzerek, hangi konumdan; kim, ne kadar, nasıl tıklamış görebileceksiniz.
Anlık raporlamalardan; hangi kelimelerin işe yaradığı ya da yaramadığını anlayıp yeni reklam stratejileri geliştirebileceksiniz.
Geçmişe dönük harcadığınız bütçeyi görüp, geri dönüşe rakamlarıyla oranlayarak bütçe verimliliğini ölçebilirsiniz.
Hangi yöntemlerle ve ne kadar ödeme yaptığınızı geçmişe dönük görerek, tam bir muhasebe yapabilirsiniz.
Yer, dil, zaman planlarını görülebilirsiniz. (Yayınlama yöntemi, hedefleme, teklif stratejisi, günlük bütçe)
Belirlediğiniz kelimelerin; içeriğini değiştirme, ekleme, çıkarma, reklamı durdurma gibi müdahalelerde bulunabileceksiniz.
Google Ads Google'ın sunmuş olduğu, reklam verenlerin reklamlarını, aranan kelimeyle ilişkilendirilerek; Google arama sayfasında arama sonuçlarının en üstünde ve en altında yer almasını sağlayan bir reklamcılık hizmetidir.
Google reklamı vermek istiyorsanız uzman ekibimiz ile size yardımcı olmak için buradayız. Hedef kitlenize ve bölgenize göre, uygun fiyatlı google reklamlarını sizler için sağlıyoruz.
Google reklamları ücretleri açık artırma modeliyle oluşturulmaktadır. Buna göre Google’da yapılan her arama sorgusu için ayrı ayrı açık artırmalar yapılır, o anda açık artırmaya dahil olan reklam verenler, reklam sıralama puanına göre arama sonuçlarında listelenir. Reklam sıralama puanlarını her bir anahtar kelime için verdiğiniz TBM teklifi ve kalite puanınız belirler. Eğer reklam vermek istediğiniz anahtar kelimede sizden başka açık artırmaya giren reklam veren yoksa belirlemiş olduğunuz maksimum tıklama başına teklifiniz kadar ödeme yaparsınız.
Google Ads reklam gruplarında bir iş telefon numarası içeren ve müşterilerin işletmenize kolayca erişebilmesini sağlayan, bir “Ara” düğmesi sunan Google Ads Telefon Arama Reklamları ile hedeflediğiniz müşterilere daha kolay ulaşabilirsiniz.
Tıklama başına maliyet (TBM) teklifiniz bir tıklama başına ödemek istediğiniz en yüksek tutarı ifade eder. Ama bu durum, belirlemiş olduğunuz tutarı ödeyeceğiniz anlamına gelmez.
Kalite puanları doğrudan tıklama başına maliyetine etki eden bir unsurdur. Eğer kalite puanlarınız yüksekse, iyi bir reklam sıralamasına sahip olursunuz. Hesabınıza eklediğiniz her bir anahtar kelime için ayrı ayrı kalite puanları belirlenir.
Google reklamları ürün ve hizmetleriniz ile ilgili daha çok satış, daha çok telefon araması elde etmenize ya da belirli bir bölgede markanızın görünürlüğünü ve bilinirliğini artırmanıza olanak sağlar. Üstelik bu süreci ölçümleyip reklamlara ayırdığınız bütçe ile neler elde ettiğinizi net bir şekilde görebilmenize yardımcı olur.